Baanstatus

Status Opmerkingen
Baan -week 48 greens, voorgreens en tee's prikken
- plaatsen toegestaan
Qualifying
Handicarts - Bij rijp en vorst draagtassen verplicht.
Trolleys - Bij rijp en vorst draagtassen verplicht.
Zomergreens
Drivingrange
- Tee winterpositie
- Pitchmarks herstellen!
Laatst aangepast op: 03-12-2022

Agenda

GPS op de handicarts

GPS = global positioning  system

Alle handicarts van de Keppelse Golfclub zijn voorzien van een gps-systeem, waardoor het mogelijk is de handicarts ook te gebruiken als de baan nat is. Onze hoofdgreenkeeper heeft in overleg met bestuur en baancommissie een route uitgezet die gebruikt moet worden bij een natte baan. Deze route wordt in de baan aangegeven met paarse palen. De hoofdgreenkeeper bepaalt wanneer de natte route mag worden gebruikt.

Zodra de handicart in een speciale zone terechtkomt, wordt de bestuurder met een signaal gewaarschuwd. Via teksten op het scherm wordt de handicartgebruiker dan op de hoogte gesteld over wat er aan hand is. Rijdt men een verboden zone in, dan stopt de handicart en kan men alleen nog achteruit terug naar de baan waar het rijden wel is toegestaan.

Mogelijkheden

Het systeem biedt onder meer de volgende mogelijkheden:

–  Handicarts worden in hun bewegingsvrijheid beperkt door grenzen die door de club zijn ingevoerd. Handicarts kunnen dus niet meer rijden op de voorgreens, laat staan op de greens, maar ook niet in de natuurrough, wanneer dat op een baan niet is toegestaan. In voorkomende gevallen zullen handicarts ook niet kunnen rijden op tijdelijke slechte plekken in de baan of daar waar werkzaamheden aan de baan dat eisen.

–  Handicarts kunnen ook in hun maximumsnelheid worden beperkt wanneer de terreinomstandigheden daarom vragen.

–  Door de mogelijkheid van terreinafbakening en van snelheidsbegrenzing kunnen handicarts vaker worden gebruikt, omdat het risico dat er schade wordt aangericht aan kwetsbare gedeelten van de baan wordt verkleind.

–  De handicarts kunnen op afstand in en buiten werking worden gesteld om ongeautoriseerd gebruik ervan te voorkomen. Het afrekenen van de ritprijs wordt via de betaalterminal gedaan die op de balie ligt, waardoor de baanorganisatie administratief wordt ontlast. Reserveren via secretariaat blijft voorlopig noodzakelijk.

Willem Sueters,

Clubconsul Stichting Handicart

Print Friendly, PDF & Email